Interaktiva lösningar skapade buzz på festivaler

Utmaning: Eventomatic fick i uppdrag att hjälpa företag att synas under festival. Målet var att förstärka varumärket och synas under flera plattformar. Några av våra kunder var till exempel TikTok & Nick’s.

Det här levererade vi: Under sommaren fick vi leverera till några fantastiska event och festivaler, Way Out West & Lollapalooza för att nämna några få. Vi tycker att det alltid är lika roligt att få leverera magi i världsklass. Eftersom vi vet att gästerna älskar denna typ av aktivering är det väldigt lätt för kunden att locka in sina besökare samtidigt som företaget får en varumärkesbyggande synlighet, det blir en win-win. Den populäraste produkten vi levererade var vår Halo 360. Genom denna produkt hade gästerna chans att göra en video de sedan kunde dela på sina sociala medier, brandat med företagets logga så klart.

Resultat per event:
Med denna aktivering fick alla festivalbesökare möjlighet att förgylla och föreviga sin festivalsommar. Aktiveringen blev därför väldigt populär och räckvidden massiv.
Total räckvidd ca: 56 000
Totala visningar ca: 81 000

Passa på att boka våra produkter till kommande festivalsommar!

Huvudkontor

Stockholm

Bolidenvägen 14C
121 63 Johanneshov

Kontor

Göteborg

Göteborgs Scenteknik
Åbäcksgatan 8
431 67 Mölndal