Integritetspolicy

Innehåll

  • Eventomatic Sweden AB är personuppgiftsansvarig
  • Vilka typer av information samlar vi in?
  • Information från andra källor
  • Hur använder vi informationen?
  • Samtycke till mejlutskick, direktmarknadsföring och fortsatt kontakt
  • Hur länge sparas uppgifterna?
  • Vem kan ta del av uppgifterna?
  • Vi delar viss information inom ramen för samarbete med tredje part
  • Var förvaras uppgifterna?
  • Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi har om dig
  • Kontaktuppgifter till Eventomatic Sweden AB

Denna integritetspolicy innehåller information om hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi uppmanar dig att läsa igenom den noggrant innan du samtycker till att vi behandlar dina personuppgifter. Vi på Eventomatic hanterar och skyddar din data inom ramen för GDPR.

1. Eventomtaic Sweden AB är personuppgiftsansvarig

Eventomatic Sweden AB är mycket glada att du valt att kontakta oss och använda våra tjänster, i och med det är vi också personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

2. Uppgifter vi samlar in

När du registrerar dig via ett formulär eller besöker vår hemsida kan du bli ombedd att lämna ifrån dig information. Beroende på situation kan vi komma att be om följande personuppgifter:

  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Vilket företag du arbetar för
  • Hemsideadress till ditt företag
  • Andra uppgifter såsom fritextfrågor eller formulärsvar
  • Teknisk data: den URL genom vilket du får åtkomst till våra webbsidor, din IP-adress och användarbeteende, typ av webbläsare, språk och information om identifiering och operativsystem.

 

3. Information från andra källor

När du samtycker till att vi behandlar dina personuppgifter godkänner du även att vi kan komma registrera annan information om dig som du har lämnat till oss tidigare i andra sammanhang. Baserat på offentligt tillgänglig information kan vi även komma att komplettera dina registrerade uppgifter med bransch, ytterligare kontaktinformation, information om tidigare arbetsplatser eller arbetstitel.

Är du kund till oss kan vi komma att komplettera dina uppgifter med ytterligare kontaktinformation som du på annat sätt har registrerat.

4. Hur använder vi informationen?

Informationen som du ger ifrån dig används för följande ändamål:

  • Sälj- och marknadsföringsaktiviteter i form av direktutskick eller telefonkontakt
  • Kundvård och informationsinsatser kring våra produkter
  • För att få statistik och underlag kring användarbeteenden för att förbättra vår hemsida och användarupplevelsen av den
  • Så att vi kan ge dig en mer personlig upplevelse och leverera produkterbjudanden och annat innehåll som du kan vara intresserad av

 

Därför ber vi om dina kontaktuppgifter:

  • Svara på förfrågningar
  • Skicka efterfrågat material, eller på annat sätt uppfylla det vi åtagit oss i utbyte mot att du skickar in dina uppgifter
  • Upprätta och bibehålla en säljdialog
  • Skicka information som kan vara av intresse för dig
  • Lägga till dig på utskickslistor för nyheter och annat innehåll du själv valt att ta del av

 

5. Samtycke till mejlutskick, direktmarknadsföring och fortsatt kontakt

När du samtycker till att vi behandlar dina personuppgifter enligt de syften som är angina ovan samtycker du till att:

Vi behandlar dina personuppgifter enligt denna integritetspolicy

Vi kan skicka direktmarknadsföring till dig via e-post om våra produkter

Vi får kontakta dig via e-post eller telefon

Prenumerera på den typ av mejlutskick du själv har valt att tacka ja till. Du kan uppdatera dina prenumerationsinställningar och tacka nej till vidare utskick genom att följa den länk som du hittar längst ner i alla våra utskick, eller genom att kontakta oss direkt.

Vi kan dela dem med den kund som hyrt produkten du använder.

6. Så länge sparas uppgifterna

Vi behandlar bara personuppgifter så pass länge att vi kan uppfylla syftet för deras insamling, därefter raderar vi datan.

Har du en aktiv dialog med oss sparas dina uppgifter i 24 månader från den senaste interaktionen; därefter gallrar vi den data vi har registrerat om dig. En aktiv dialog definieras som att du under de senaste 24 månaderna har interagerat med Eventomatic eller representanter från Eventomatic Sweden AB via telefon, genom att besvara e-post, ladda ner material på webbplatsen eller registrera dig via ett formulär.

Har du samtyckt till behandling av dina personuppgifter i samband med att du tackat ja till regelbundna mejlutskick fortsätter vi behandling av dina personuppgifter till det att du avslutar din prenumeration. Därefter lagrar vi dina personuppgifter i 24 månader innan vi gallrar datan.

I fallet att du är anställd på ett företag som är kund till oss behandlar vi din data inom ramen för kundvård. För aktiva kundrelationer behandlar vi din data till dess att (1) du avslutat din anställning på företaget, eller att (2) företaget inte längre har en aktiv kundrelation med oss. När en kundrelation avslutats går vår lagring och behandling av dina uppgifter över till samma villkor som beskrivet i de två föregående styckena. Avslutar du din anställning på företaget ansvarar du själv för att meddela oss på angivna kontaktuppgifter så att vi kan gallra dina uppgifter.

7. Vem kan ta del av uppgifterna?

Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för ett begränsat antal personer inom företaget alternativt den kund som hyrt produkten du använder.

8. Vi delar viss information inom ramen för samarbete med tredje part

Vi säljer inte dina personuppgifter till tredje part. Finns det en pågående sälj- eller kunddialog mellan dig, oss och någon av våra samarbetspartners kan vi komma att dela information om dig i form av:

  • Namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Vilket företag du arbetar för

Har vi registrerat dina uppgifter i samband med ett event som vi genomför tillsammans med en extern part kan vi komma att överföra samma kategorier av personuppgifter som angivet ovan samt eventuellt svar på ytterligare formulärfrågor eller fritextsvar.

9. Förvaring av uppgifterna

Uppgifterna kan komma att förvaras åt Eventomatic Sweden AB:s räkning i en eller flera av följande:

  • Servrar
  • CRM-system
  • Bokföringssystem
  • Kommunikationssystem (e-mejl)

 

10. Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi har om dig

Från och med den 25:e maj 2018 börjar den nya dataskyddslagen att gälla. Du har då rätt att få information om vilka uppgifter vi har om dig i form av ett registerutdrag. Du kan även begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller raderar information om dig. Du har också rätt att dra tillbaka ditt samtycke för att vi behandlar dina personuppgifter. Drar du tillbaka ditt samtycke kommer vi att ta bort de uppgifter vi har om dig. Observera att radering av dina personuppgifter hos oss kan påverka leveransen av information inom ramen för en kundrelation, samt eventuellt påverka pågående dialoger.

Vill du dra tillbaka ditt samtycke, eller begära registerutdrag, rättning eller radering skickar du en förfrågan till hello@eventomatic.se

11. Kontaktuppgifter till Eventomatic Sweden AB

Eventomatic Sweden AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Har du frågor om vår behandling eller önskar komma i kontakt med oss för att utöva dina rättigheter hittar du våra kontaktuppgifter nedan:

Eventomatic Sweden AB
Bolidenvägen 14C
121 63 Johanneshov, Sverige
Telefonnummer: 08-522 256 88
Organisationsnummer: 556675-7810
e-postadress: hello@eventomatic.se

Cookie policy

Om cookies på vår webbplats.

På eventomatic.se använder vi oss av cookies för att kunna mäta antalet besökare. Vi använder oss av Googles egna analysverktyg, Google Analytics för att göra detta. Programmet sparar aldrig någon som helst personlig information om dig som besökare när du är på sidan. Skulle du vilja stänga av cookies kan du göra det i din webbläsare. Vill du läsa mer om cookies rekommenderar vi PTS webbplats.

Vi använder oss av Google Analytics cookies tillsammans med DoubleClick cookies för att spara information om tidigare besök till vår webbplats för att sedan kunna rikta annonser mot besökaren. Vi samlar aldrig någon personligt identifierbar information om besökaren, utan en cookie sätts bara på din webbläsare. Dessa annonser visas enbart i Googles, samt Googles samarbetspartners annonsnätverk.

Ni som besökare kan själva välja att inte visa annonser från Google Displaynätverk genom skriva om inställningar i Annonspreferenshanteraren. Det finns även ett verktyg framtagit av Google för att hantera hur cookies får sättas av Googles samarbetspartners och kunder. Här kan ni installera det webbläsartillägget.

Vad är en cookie?

(från pts.se)
En kaka (cookie) är en liten textfil som en webbplats begär att få spara på besökarens dator. Kakor används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i kakan är möjlig att använda för att följa en användares surfande på webbplatser som använder samma kaka.

Det finns två typer av kakor. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på besökarens dator, kakan har då ett utgångsdatum. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. När utgångsdatumet passerats raderas kakan när användaren återkommer till den webbplats som skapade den.

Den andra typen av kakor kallas sessionskakor och saknar utgångsdatum. Under tiden en användare är inne och surfar på en sida, lagras den här kakan temporärt i användarens dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk denne har valt. Sessionskakor lagras inte under en längre tid på användarens dator, utan försvinner när användaren stänger sin webbläsare.

Insamling av data

Vi använder oss av Google Analytics för att samla in data om vår trafik via DoubleClick-cookien, utöver den data som samlas in av Google Analytics standardimplementering. Vi har implementerat och använder oss av något som kallas annonsvisningar. De Google Analytics-funktioner vi har implementerat används främst i syfte för så kallad Remarketing. Vi använder oss således av Remarketing med Google Analytics för att annonsera på nätet. Google visar därför våra annonser på deras samarbetspartners sidor i form av både bildannonser, men även textannonser. Remarketing cookien fungerar som så att när en besökare har besökt vår sida så sätts en cookie i webbläsaren och när då besökaren besöker någon av Google samarbetspartners hemsidor så kan annonser visas till just den besökaren.

Besökare kan välja bort Google Analytics för visningsannonser och anpassa annonser i Googles Display-nätverk med hjälp Annonspreferenshanteraren.

Det finns även ett webbläsartillägg för att inte visa annonser som Google Analytics Opt-out. Ni hittar det här.